Köp och leveransvillkor
För att handla på KALA.SE måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter.
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation for skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktig angivna tekniska specifikationer m.m. samt for slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Frakt tillkommer.
Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet.
Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundservice.
Betalningsalternativ
Kortbetalning
Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard.
Kortbetalningen hanteras av vår betalningspartner Nets för att garantera snabb och säker betalning. Så här går det till:
- Välj kort som betalningsmetod. Du länkas nu till Nets säkra betalningsserver.
- Välj typ av kort, ange kortnummer, giltighetsdatum och säkerhetskod.
- En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet. Beloppet reserveras.
- När varorna skickas överförs pengarna via Nets till KALA AB.
Auriga uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
Leverans
Alla våra leveranser sker med PostNord. Det innebär att paket kommer till PostNords serviceställe. När godset anlänt skickas en avi hem till dig eller ett sms. Om du anger ditt mobiltelefonnummer vid beställningen så får du ett sms när paketet anlänt och du tjänar en dag på leveranstiden.
PostNord Företagspaket levererar endast till företagets leveransadress, vardagar mellan 08.00-16.00. PostNord levererar utan att kontakta dig först. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen på PostNord utlämnings ställe.
Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten är KALA betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.
Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från PostNord, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.
Betalningen skall ske till vårt postgirokonto inom 10 dagar.
Ångerrätt
Som kund hos KALA har du rätt att ångra ett köp 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Kontakta alltid kundservice innan du returnerar varan. Meddelande skal innehålla följande information: 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) titel på de produkter du vill returnera. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara oanvänd och i originalförpackning . Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan). Glöm inte att fylla i orsak till returen på fakturans baksida.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postforskott eller efterkrav.
Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Fel i vara
Fel vid leverans
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot felanmälan och sänder dig en förfrankerad returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skada. Eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara.
Fel under garantitiden
Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, eller under den garantiperiod som gäller för din produkt, från leverans.
Om din vara skulle sluta fungera under garantitiden skickas den för reparation. Kundservice ger dig instruktioner om hur du går till väga. Observera att tillverkaren har upp till tre försök att reparera produkten inne de är skyldiga att byta ut den.
Reklamation
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det at du som kund upptäckte, eller borde upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.
Återbetalning
Som konsument har du rätt att få tillbaka pengarna inom 30 dagar om du häver köpet, räknat från den dag då vi mottagit meddelandet. Vid omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan.