Köp och leveransvillkor

För att handla på KALA.SE måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation for skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktig angivna tekniska specifikationer m.m. samt for slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Frakt tillkommer.

Priser

Priserna som visas vid respektive produkt är priset inklusive svensk moms. Fraktkostnad tillkommer. Paketpris och mängdrabatt offereras på begäran. Vi reserverar oss för skriv och feltryck.

Köp

När du köper hos oss via Internet träffas avtal om köp när KALA AB via e-post har bekräftat beställningen. Din bekräftelse får du senast 24 timmar efter det att beställningen mottagits. Beställning under fredagar, helgdagsaftnar och helgdag bekräftas senast kl. 18.00 första följande vardag.

Leveranstid

Varor skickas normalt från oss samma dag eller dagen efter. Normal leveranstid är 2-3 dagar. Om någon produkt mot förmodan inte skulle finnas på lager meddelas detta och beräknad leveranstid på orderbekräftelsen. Om så är fallet har du givetvis rätt att annullera ditt köp eller ändra din beställning.

Leveranssätt

Paket levereras genom Postnord till Ditt närmaste utlämningsställe, eller så kan du välja att hämta din order hos oss på KALA AB i Uddevalla helt utan extra kostnad. Vi levererar även på annat sätt enligt överenskommelse. Kostnader för frakt tillkommer.

Betalning

Du betalar dina produkter genom en säker kortbetalning med Klarna. Du kan betala direkt, dela upp köpet i mindre betalningar eller betala senare med en avgiftsfri faktura, alternativt kan du även betala direkt med Swish.

Garantier

Om inget annat anges så har du 1 års garanti på produkter som du köper hos oss. Om produkten går sönder under garantitiden skall du ta kontakt med vår kundtjänst.

Reklamationer

Om varan eller emballaget är skadat när du får varan, skall detta reklameras direkt till postkassör eller chaufför. Om fel upptäcks efter det att försändelsen öppnats skall detta anmälas till KALA AB inom 3 dagar. Denna anmälan gör du till oss på dagtid under vardagar mellan 09.00 – 17.00 på telefon 031-725 77 44 eller via e-post support@kala.se. Naturligtvis så åtgärdar vi eventuella fel helt kostnadsfritt.

Returer

Om du av någon anledning skulle ångra Ditt köp av en eller annan anledning, så har du en ångertid på 2 veckor från leverans räknat (gäller endast webbköp). Observera att en retur bör ske i originalförpackning. Samtliga tillbehör och bruksanvisningar skall bipackas. du skickar tillbaka produkten med samma frakttjänst som levererade paketet tillsammans med originalkvittot på köpet samt information om hur du vill ha pengarna återbetalda. du får dock själv stå för kostnaden för frakten samt returfrakt.

Återbetalning

Som konsument har du rätt att få tillbaka pengarna inom 30 dagar om du häver köpet, räknat från den dag då vi mottagit meddelandet. Vid omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan.

Innehållsförteckning